Hírek, esettanulmányok és interjúk

PPCFox

2019. Marketing fesztivál – Marketinges szemmel válogatva

2019. február 02. - Marczinkó Ági

Most csütörtökön volt a születésnapom és fesztivál is. Első alkalommal vettem részt az eseményen és nagyon vegyes élményeim voltak. A rosszakat és jók között nem szeretnék kategorizálni, inkább szeretném leírni azokat a marketing dolgokat, amelyek előre mutattak és Te is tudod őket használni a mindennapokban

KKV Márkaépítés – Brandbirds

A kávét mindenki szereti, de nehéz kitűnni a piacról. Robi nagyon jó példát hozott a kávéval és egy zöldségessel, amit számos személyes példával illusztrált.

Brandbirds tipp: Legyél jelen minél több képen, és nem csak egy jól fotózott terméket adj el, mert nem vesz tőled senki. Érd el, hogy a vásárlók érzelmeket éljenek át.

 A másik kedvenc mondatom, az előadásból:

„Ha nincs időd kommunikálni, akkor nem vállalkozó vagy, hanem egy művész.”

Google Ads – LindCom Marketing

A fesztivál egyik legbonyolultabb témája volt, amire kíváncsi voltam, hogyan birkózik meg az előadó. Mondjuk úgy, kicsit több lett benne a szakkifejezés, mint amennyit a közönség megértett. Aki csinált már hirdetést, annak tudott újat mondani.

Hirdetési szövegek best practice:

  • Használj cselekvésre ösztönző szavakat
  • A címsor a lényeg
  • Kulcsszavak használata a hirdetési szövegben
  • Hirdetéscsoportonként 3-5 hirdetés
  • Hirdetésbővítmények használata

Szövegírás és tartalommarketing – digitalpixel.hu

Ezt nagyon vártam, mert én nem vagyok szövegíró, hanem inkább hirdetési szövegíró vagyok. A nagy tanulságok az előadásokból:

  • Első a mobiltelefon, ahol tájékozódik a vásárló
  • Konverziós utak egyediek lettek
  • A lényeg, hogy hasznos tartalmat adj a vásárlódnak (szuper példa: https://www.facebook.com/anyagyere/)

letoltes_11.png

Másik hasznos rész volt, hogy honnan szerezz inspirációt?

  • Google search console Lekérdezések jelentésből
  • Adwords megjelenési kifejezések
  • Konkurencia figyelés
  • Google trends, illetve szaksajtó, social beszédek
  • Ügyfélszolgálat, bolti kérdések, vevők levelei

2019 FB megoldások – Lévai Richárd

Több előadását is hallottam, így a mostaninak is nagyon jó volt a tartalmi része. Nézzük mire érdemes figyelni 2019-ben?

A Facebook Story az új feed, ami igaz, de az 1 000 ismerősöm közül most is csak 3 rakott fel, ezért most még nem akkora erre az érdeklődés, mint a hype egylőre. Ezzel szemben az Instagramon már több ismerősöm megjegyezte, hogy csak a Story-kat olvassa és nem nézi a feedet.

A másik nagy téma az adatgyűjtés volt, amely lényege, hogy minden felhasználó, akivel kapcsolatban kerülsz gyűjts adatokat róluk (FB/Instagram remarketing, chatbot… stb.). Ez az egyik legrelevánsabb trend mióta a Google Ads megszigorított a remarketing hirdetési lehetőségeit.

Webshop trendek - Optimonk

A nap végén a Webshop trendek előadás volt, az amire érdemes volt várni.

 2017-ben 1000 Milliárd Ft volt a szektor árbevétele. Vajon mik a legújabb trendek ezen a piacon?

  • Hangalapú keresés tovább erősödése
  • Aznapi kézbesítés – ez az ami itthon macerás, de nagyon jó konverziót hoz, ha 24 órán belül ki tudod szállítani a csomagot
  • Személyre szabott élmény -
  • Ajánlórendszerek
  • Automatizált ügyfélszolgálat
  • Ajánlórendszerek
  • Native social selling
  • A QR kód visszatérése
  • Havi díj modellek – ezt sokszor én is nagyon szoktam ajánlani, hogy ne egy terméket vegyen, hanem rendeljen meg előre többet (3-6-12 hónapos előfizetések). Nem csak az újságok esetében működik. Inspirációnak a képen a 20 legnépszerűbb ilyen szolgáltatás van:

 letoltes_1.png

  • Google Cégem profil oldal létrehozása, ez nagyon egyszerű és pár kattintással növelni tudod az organikus keresési találati listád első helyét (Regisztráció: https://www.google.com/intl/hu_hu/business)
  • Készíts személyes tartalmak és oszd meg a vásárlók képeit és véleményeit újra az oldalon.

Aki vásárlók által generált tartalommal találkozik, 97%-ban nagyobb valószínűséggel vásárol.

Zárókép az előadásból. Milyen egy mai vásárló?

 letoltes_2.png

 

Plusz a leghasznosabb rész az egészből: 5 lépés, hogy hogyan tökéletesítsed a konverzióidat:

  1. Mobil jelenlét tökéletesítése
  2. Feliratkozási ablakok megfelelő elhelyezése
  3. A/B tesztek használata a leírásoknál és elrendezéseknél
  4. Kosár- és pénztár oldal optimalizálása
  5. Kosárelhagyók megszólítása

Instagram marketing - MBM Solvers 

Zsolt előadásán szorgalmasan jegyzeteltem és nagyon jókat mondott. Február elején megyek egy 4 órás workshopjára arról is írok beszámolót nektek.

Kedvenc diám, amit az ügyfeleknek is lelkesen fogok mutogatni:

 letoltes_3.png

 

Emellett ami az egyik legfontosabb volt, hogy mitől lehet jó egy Instagram poszt?

  • célcsoport
  • idő
  • tartalom
  • hely
  • üzenet, story
  • kapcsolódás
  • hashtagek

 letoltes_4.png

 

Röviden ennyi, de hosszabban ezt elég jól át kell gondolni. Ennek a megvalósítása jóval több időt vesz el az ember életéből, így érdemes először a FB-t kiépíteni, és csak utána az Instagramot, mert vásárlás egyelőre nem erről a felületről fog érkezni a hirdetésekből.

SEO Trendek 2019 – The Pitch

„A keresőoptimalizálás alapjai nem sokat változtak az elmúlt 10-15 évben. Ennek ellenére nagyjából minden megváltozott.”

– ezzel az erős nyitó mondattal kezdte Gábor az előadását, amely a későbbiekben esett vissza színvonalban.

„A Google abból az információból tud táplálkozni, amit mi adunk meg neki. Az infoért cserébe pedig forgalmat terelt az oldalunkra. Mostanra azonban elkezdett visszaélni a hatalmával.”

A tényt sajnos el kell fogadni, hogy jelenleg nagy szereplőknek kedvez a SEO, de a kicsit is tudnak ügyes trükkökkel érvényesülni.

Mik ezek az apró trükkük?

  • Tartalom nélkül nem fog működni. Írni, írni és írni kell!
  • Építsd a márkát és növeld a márkázott kereséseket,
  • Minimum 50%-os a mobilkeresési arány. Ezek alapján gondold át a szövegeket az oldalon

Kollektíva – Gamification - Pusztai Ádám

Ádám írt a témában egy könyvet és alapított egy irodát is a gamification témára, amely röviden annyit jelent, hogy a játékokból átveszünk elemeket és beillesztjük az unalmas folyamatokba. Az eredmény boldogabb emberek és jelentős hatékonyság növekedés. win-win J

A prezi a hűségtípusokról szólt és arról, hogy a nagy vállalatok folyamatosan, csak a kuponokban gondolkodnak, ahelyett, hogy variálnák a jutalmat.

Mikor?

  • folyamatos: mindig kapsz egy kis ajándékot rendelés mellé
  • időben szakaszosan: csak minden második rendelés mellé kapsz
  • mennyiségi szakaszoság: 5 rendelés után jár egy ajándék
  • változó: néha van ajándék, néha nincs nem tudjuk kiszámítani

Ennek még számos aspektusa van, de meg is vettem Ádám könyvét, hogy a webshop ügyfeleknél minél többet ki tudjak majd próbálni.

Ennyi volt a rövid betekintésem a Marketing Fesztiválba. Ha tetszett, akkor lépj be a zárt csoportba, ahol értesülhetsz a legújabb hírekről és marketing eseményekről: https://www.facebook.com/groups/1096623617185322